Campagne ‘Mis niks’

Hoe vlieg je de boodschap ‘Gebruik geen mobiele telefoon in het verkeer’ aan en dring je door tot jongeren? De makers van deze campagne (Wefilm Concepts) zijn er in geslaagd iets heel lelijks, iets verschrikkelijks, op een warme, maar o zo indringende en impactvolle manier over te brengen. De muziek van singer/songwriter Danique speelt hierbij een cruciale rol.

Doordringen tot jongeren is moeilijk, maar dat presteert Interpolis met de nieuwe campagne ‘Mis niks’. Op overtuigende en indrukwekkende wijze laat deze video zien dat mobieltjes en verkeer niet samengaan. Wat een impact heeft deze reclame. Het is goed om te zien dat het onderwerp zoveel losmaakt bij mensen.¬†

Zie ook mijn LinkedIn bericht.

De combinatie van beelden en muziek hebben een duidelijke boodschap. Het is een onroerend verhaal met keiharde impact. We zien een scholiere¬† op de fiets, druk append op haar telefoon. Hierdoor ontgaat haar de aandenderende vrachtwagen. Nadat het beeld op zwart gaat, zien we de jongedame terug terwijl de toekomst aan haar voorbij trekt. Ontroerende, waardevolle momenten die elke jongere zou moeten meemaken zien we voorbij komen. In het eindshot zien we het levenloze lichaam liggen naast een verbrijzelde telefoon. De boodschap: “Laat je telefoon je toekomst niet stelen. Mis niks!”.

Beluister ‘Later Als Ik Groot Ben’ nu via Spotify.